Kada govorimo o borbi protiv korupcije u određenoj državi (javnoj upravi) glavni preduslov je transparentnost finansijskih izvještaja, odnosno u kojoj mjeri su otvoreni javni podaci. Drugi preduslov je da su navedeni podaci pravovremeni (najnovijeg datuma), a posljednja veoma važna stvar je sam sadržaj (sveobuhvatnost) budžetskih dokumenata.
Kako bi se proces budžetiranja u BiH učinio transparentnijim i odgovornijim, Bosna i Hercegovina je još 2012. započela uvođenje programskog budžetiranja na nivou Institucija BiH. Isti proces započet je i na nižim razinama vlasti u Bosni i Hercegovini, ali on nikada nije do kraja implementiran i unificiran za sve razine, niti se budžeti izvršavaju u programskom formatu. Analiza “Reforma javne uprave Bosne i Hercegovine s tačke finansijskog izvještavanja” upravo pojašnjava kako bi se ovaj proces mogao implementirati, tj. kako bi se mogla implementirati reforma javne uprave od linijskog do programskog budžetiranja na kolektivnoj osnovi za sve razine vlasti u BiH.
Također, pojašnjeno je koliko vremena će biti potrebno da se implementira programsko budžetiranje na razini čitave Bosne i Hercegovine i koje su trenutne prepreke u tom procesu, te moguća rješenja. Drugim riječima, šta je to potrebno poduzeti i kako napraviti kolektivni račun potrošnje javnih sredstava na razini čitave Bosne i Hercegovine, te kako se taj račun može prezentirati.
Analiza je usmjerena prema izvještavanju finansijskih podataka za čitavu Bosnu i Hercegovinu, a ne na ustrojstvo internog knjigovodstva svakog pojedinog organa (Institucije BiH, entiteta, kantona, jedinice lokalne samouprave).
Analiza “Reforma javne uprave Bosne i Hercegovine s tačke finansijskog izvještavanja – (od linijskog do programskog budžetiranja – izvještajni aspekt)” dostupna je u pdf formatu.